Οι <<Μαμάδες-Μέλλουσες Μαμάδες>> δημιουργήθηκαν στο facebook και στη συνέχεια σαν Blog,τον Δεκέμβρη του 2010!
Σας περιμένουμε λοιπόν και 'σας στην όμορφη παρεϊτσα μας https://www.facebook.com/#!/groups/Mamades.MellousesMamades/
--------------------------------
E-mail επικοινωνίας:
Vivi911947@hotmail.com
--------------------------------

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Πώς θα χάσεις τα κιλά της εγκυμοσύνης

Όπως οι περισσότερες νέες μητέρες,έτσι και εσείς θα πρέπει να αναρωτιέστε αν θα καταφέρετε ποτέ να χάσετε όλα τα επιπλέον κιλά που πήρατε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.Σίγουρα θα αποθαρρυνθείτε αρκετά όταν συνειδητοποιήσετε πως δεν εξαφανίστηκαν μαγικά μετά τη γέννα.



Συνήθως,υπάρχει μία περίοδος γρήγορης απώλειας βάρους μέσα στις πρώτες έξι εβδομάδες που ακολουθούν μετά την εγκυμοσύνη.Η απώλεια αυτή οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην αλλαγή της ισορροπίας των υγρών στο σώμα σας.Μετά από έξι εβδομάδες τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα. Θυμηθείτε πως χρειάστηκαν εννέα ολόκληροι μήνες για να πάρετε το απαραίτητο βάρος για μία υγιή εγκυμοσύνη.Έτσι είναι απολύτως φυσιολογικό να χρειαστεί αρκετός χρόνος για να τα χάσετε.

Ευτυχώς υπάρχει ο τρόπος!Θα χρειαστεί όμως να δείξετε επιμονή,υπομονή και αποφασιστικότητα.Η αλλαγή στο βάρος προκύπτει από τη διαφορά ανάμεσα στην ενέργεια που καταναλώνουμε (τροφή) και την ενέργεια που καίμε (σωματική δραστηριότητα).Για να το θέσω πιο απλά,για να χάσετε βάρος θα πρέπει να καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνετε.Ο πιο σωστός τρόπος για να φροντίσετε το σώμα σας είναι να έχετε μία υγιή και ισορροπημένη διατροφή,να πίνετε πολλά υγρά,να περιορίσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε και να γυμνάζεστε –πάντα με μέτρο βέβαια-.

Οι δίαιτες «αστραπή» δεν είναι καθόλου καλή ιδέα,αφού είναι σχεδόν βέβαιο πως το αποτέλεσμα δε θα είναι μακροπρόθεσμο.

Ο θηλασμός θα διευκολύνει τον οργανισμό σας στην προσπάθειά του να χάσει βάρος κατά τους πρώτους μήνες μετά τη γέννα.Μελέτες έχουν δείξει πως ο θηλασμός για έξι τουλάχιστον μήνες μετά τη γέννα έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη απόκτηση βάρους από τη μητέρα μέσα στα επόμενα χρόνια της ζωής της.

Προσοχή όμως!Θα χάσετε βάρος μόνο εάν δεν τρώτε πολύ.Αν και ο θηλασμός μπορεί να σας ανοίξει την όρεξη,θα πρέπει να είσαστε πολύ προσεχτικές στις επιλογές σας.Προτιμήστε φρούτα και λαχανικά,προϊόντα ολικής αλέσεως,άπαχο κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.Αποφύγετε τροφές με πολλά λιπαρά,πολλές θερμίδες και χαμηλή διατροφική αξία,όπως πατατάκια,αναψυκτικά και γλυκά.

Η σωματική δραστηριότητα είναι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας για να χάσετε βάρος.Γι’ αυτό λοιπόν,πάντα σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας,βρείτε δραστηριότητες που σας ευχαριστούν,κάψτε τις επιπλέον θερμίδες και ανεβάστε τη διάθεσή σας.

Παρακάτω θα δείτε πόσες θερμίδες περίπου μπορεί να κάψει την ώρα ένα άτομο 68 περίπου κιλών.

Καθιστικές Δραστηριότητες


  • Ξαπλώνετε ή κοιμάστε 90


  • Κάθεστε ήρεμα 84


  • Κάθεστε και γράφετε,παίζετε χαρτιά κλπ. 114


  • Ήπια Σωματική Δραστηριότητα

  • Ποδήλατο (8 χιλ/ώρα) 174


  • Χορός 210


  • Δουλειές σπιτιού 246


  • Κολύμπι (πρόσθιο,18 μέτρα) 288


  • Περπάτημα (3 χιλ/ώρα) 198


  • Έντονη Σωματική Δραστηριότητα

  • Αεροβική 546


  • Ποδήλατο (20 χιλ/ώρα) 612


  • Προπόνηση με βάρη 756


  • Τρέξιμο (1 χιλιόμετρο σε 10 λεπτά, 9,5 χιλ/ώρα) 654


  • Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η σωματική δραστηριότητα δεν αποτελεί εμπόδιο στην ποσότητα γάλατος που παράγει ο οργανισμός σας όταν θηλάζετε.
    Μην ξεχνάτε πως πρέπει να έχετε μία ισορροπημένη διατροφή και να πίνετε πολλά υγρά (νερό κατά προτίμηση).

    Εάν γεννήσατε πρόσφατα,θα πρέπει να έχετε ως βασική προτεραιότητα την ανάκαμψη του οργανισμού σας από τη γέννα.Μην προσπαθήσετε να χάσετε απότομα βάρος με εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστική.Η υγεία σας είναι πιο πολύτιμη από τα κιλά σας και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάτε. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους,όπως το να χάνετε 2 περίπου κιλά το μήνα.Ο οργανισμός σας υπέστη μεγάλες σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της γέννας και μπορεί να χρειαστεί ένας τουλάχιστον χρόνος για να νιώσετε πως βρήκατε ξανά τον παλιό σας εαυτό.Χρειάζεται απλά υπομονή!


     
    <><><>

    Τσιγάρο & εγκυμοσύνη

    Όταν μία γυναίκα μαθαίνει πως είναι έγκυος,συνήθως γεμίζει με μεγάλες προσδοκίες για τη μητρότητα.Παράλληλα όμως συνειδητοποιεί τις μεγάλες υποχρεώσεις που θα αποκτήσει στο μέλλον. Σε αυτό το στάδιο,αλλά και καθ’όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της,βασική προτεραιότητά της θα πρέπει να είναι η υγεία της.Δυστυχώς,εάν είναι καπνίστρια,θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική της υγεία,αλλά και του μωρού.


    Όταν η μαμά είναι εθισμένη στο τσιγάρο,το μωρό που βρίσκεται μέσα της περνάει τους επόμενους 9 μήνες της ζωής του εκτεθειμένο στις περίπου 3.500 χημικές ουσίες που περιέχει ο καπνός των τσιγάρων.Ο κίνδυνος της πρόωρης γέννησης ενός μωρού και της γέννησης ενός πολύ μικρόσωμου παιδιού αποτελούν πολύ συνηθισμένες συνέπειες του καπνίσματος.Και στις δύο περιπτώσεις,το μωρό διατρέχει αυξημένο κίνδυνο να μη γεννηθεί απόλυτα υγιές.Επίσης,και τα μωρά που μεγαλώνουν μέσα σε ένα σπίτι με καπνιστές,διατρέχουν υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης αναπνευστικών προβλημάτων,όπως είναι το άσθμα.

    Σύμφωνα με έρευνες,το 30% των γυναικών σταματά το κάπνισμα αμέσως μόλις μάθει πως είναι έγκυος.Στους μήνες που ακολουθούν,πολλές από τις γυναίκες αυτές θα προσπαθήσουν να καταπολεμήσουν τον εθισμό τους.Τα καλά νέα είναι πως όταν μία έγκυος γυναίκα σταματά το κάπνισμα,ο κίνδυνος που διατρέχει για επιπλοκές είναι ίδιος με τον κίνδυνο που διατρέχει μία έγκυος μη καπνίστρια.Δυστυχώς όμως,είναι πολλές οι γυναίκες που δεν καταφέρνουν να το κόψουν.

    Οι γιατροί δοκιμάζουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να πείσουν τις ασθενείς τους να σταματήσουν το κάπνισμα.Ο πιο συνηθισμένος είναι ότι τους μιλάνε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η υγεία τους.Εδώ όμως θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι κόβοντας το τσιγάρο θα μπορούσατε να εξοικονομήσετε ένα αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό,με το οποίο θα μπορούσατε να αγοράσετε έπιπλα για το βρεφικό δωμάτιο και εξοπλισμό για το μωρό.
    Παρά την παρότρυνση των γιατρών,πολλοί από τους ασθενείς δεν είναι πρόθυμοι να κόψουν το κάπνισμα.

    Σε αυτές τις περιπτώσεις,οι γιατροί συνήθως τους ζητάνε να χρησιμοποιήσουν κάποιο προϊόν ειδικό για το κόψιμο του καπνίσματος,όπως για παράδειγμα αυτοκόλλητα νικοτίνης ή τσίχλες.Αν και δεν ενδείκνυνται κατά την εγκυμοσύνη,είναι σίγουρα λιγότερο επιβλαβή από το κάπνισμα.Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα που έγινε στη Δανία,124 γυναίκες που χρησιμοποιούσαν αυτοκόλλητα νικοτίνης,γέννησαν μωρά μεγαλύτερου μεγέθους από εκείνα που γέννησαν οι γυναίκες από την ομάδα των καπνιστριών.Η ίδια έρευνα έδειξε επίσης ότι εάν στις γυναίκες δινόταν το κίνητρο για να κόψουν το κάπνισμα και χρησιμοποιούσαν το αυτοκόλλητο,η προσπάθειά τους ήταν επιτυχημένη σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%.

    Ακόμα και η μείωση του αριθμού των τσιγάρων ανά ημέρα είναι ένα βήμα που κάνει τη διαφορά στην εγκυμοσύνη.Είναι επίσης πολύ καλό,στην προσπάθεια μίας γυναίκας να κόψει το κάπνισμα,να συμμετέχει και ο σύντροφός της.

    Αν και είναι λάθος να κάνουμε μία έγκυο γυναίκα να νιώθει τύψεις για αυτήν τη συνήθειά της,εκείνη θα πρέπει να αποδεχθεί τις συνέπειές της.Δυστυχώς όμως,το μωρό που δεν έχει καμία συμμετοχή στην απόφαση της μητέρας θα είναι και εκείνο κύριος αποδέκτης των συνεπειών της.



    Εάν είσαστε έγκυος και καπνίζετε ακόμα,προσπαθήστε να το κόψετε.Μιλήστε με το γιατρό σας και ζητήστε του να σας προτείνει τρόπους για να τα καταφέρετε.Δώστε στο μωρό σας μία ανάσα καθαρού αέρα...

    Είναι ότι καλύτερο μπορείτε να κάνετε και για τους δυο σας!